דפים

יום רביעי, 15 בפברואר 2017

ככה תסבירי לילד איך נולדים תינוקות

"אמא, איך באים תינוקות לעולם?"

בלעתי רוק. כחכתי בגרון. נשמתי עמוק. ראיתי את העולם הבא וחזרתי בחזרה.
הגיע הזמן לשים את הקלפים על השולחן.

הילד כבר בן תשע, ואם לשפוט לפי הסטטיסטיקות הוא בטח יכול ללמד אותי איך התהליך מתבצע. אז לפני שהוא מלקט את כל הידע שלו מחומרים אסורים, כדאי שאשפוך קצת אור על התעלומה  המסתורית.

"תראה חמודי... אמא הלכה לרופא. הוא נתן לה זריקה בבטן. כל הצד הימני של אמא הפך להיות כחול ונפוח. זה היה ממש מגעיל, אבל זה כלום לעומת מה שבא אחר כך. כי אמא שלך הפכה להיות משוגעת לאללה, והלכה לישון כל לילה עם שורש כוסברה מתחת לכרית ואכלה סלטים עם קוצים של קיפוד, בהמלצת איזו קוראת בקפה.

זה לא עזר.

אז כל יום היא קיבלה זריקה בבטן. בימים מיוחדים אפילו שתיים. חוץ מזה, אמא גם עשתה כל יום בדיקת דם, ודקרו אותה ביד.
נכון שאני ניראת לך יפה היום? אבל באותם ימים הצורה שלי היה שונה לגמרי, חמודי.

אמא שלך נראתה כמו נרקומנית עם ורידים נפוחים ועיניים טרוטות, כי היא הייתה מגיעה למרפאה בשש בבוקר.

וכשהיית קטן- קטן, שאפשר היה לראות אותך רק במיקרוסקופ מיוחד הכניסו אותך לפריג'ידר ענק והקפיאו אותך. כאילו היית קרטיב. אחרי כל זה הכניסו אותך לתוך מבחנה, בדיוק כמו שיש לכם בשיעור מדעים, עד שהייתי מוכנה בשבילך. והנה אתה פה."

"וואו, אמא." הוא הסתכל עלי במבט מלא תדהמה ואני הרגשתי שעשיתי את שלי.

"על המתים ועל המוות, בחיים אני לא הולך יותר לרופא. רק שלא יצא לי ילד."

ועכשיו מתכון חורפי שילדים אוהבים - מאפינס תפוזים:

מרכיבים:

4 ביצים 
כוס סוכר
כפית תמצית וניל

2/3 כוס שמן
כוס מיץ תפוסים אמיתי
שקית אבקת אפייה 
כוס ו 3/4 קמח
אבקת סוכר

ההכנה:

במיקסר מניחים ביצים, סוכר ותמצית וניל ומקציפים עד לקבלת קצף תפוח ובהיר. מנמיכים את מהירות המיקסר ומוסיפים את השמן בהדרגה. 

מוסיפים את מיץ התפוזים בהדרגה.

בקערה נפרדת מנפים קמח עם אבקת אפייה. את תערובת הקמח מקפלים לבלילה שהתקבלה. יוצקים על תבניות המינימאפינס ואופים בתנור שחומם מראש למשך כ- 10 דקות עד שקיסם הננעץ במרכז יוצא יבש. מצננים לחלוטין ובוזקים מעל הרבה אבקת סוכר. 

שבת שלום,


אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

">