דפים

יום רביעי, 1 בפברואר 2017

למי קראת עוסק פטור?


לבן שלי היה מבחן במתמטיקה. הוא התחיל ללמוד שבועיים מראש. חצי שעה במשך כל יום. פתר עשרות תרגילים, מכל המינים והסוגים. חמש כפול שלוש ושלוש כפול חמש. הוא איגף את החומר מכל הזוויות (בלי גיאומטריה). חיסור, חילוק ודני קנה פיצה ב- 50 שקל, כמה זיתים היו לו על הפיצה?

לפני השינה כשהייתי ניגשת לאחל לו לילה טוב, היה אומר שבכלל לא אכפת לו לא להצליח.
זה צבט בלב, אבל לא רציתי שייראה שאני עושה מזה ביג דיל, אז הזכרתי לו בנונשלנט שהוא יודע את החומר מעולה, ושאני סומכת עליו.
בבוקר של המבחן הוא ניגש אלי עם הפיג'מה ואמר שהוא לא מרגיש טוב ושיש לו חום.

אבל לא היה לו חום.

ואז הוא אמר: "אמא, אני לא רוצה ללכת כי אני מפחד להיכשל במבחן."
אמרתי לו שאין לי שום בעיה עם פחדים וכישלונות, אלא עם החוסר להתמודד עם האתגר.

עכשיו אני הולכת לפתוח תיק במס הכנסה. להיות עוסק פטור.
וזה מפחיד אותי.

למה?

כי אין מאחורי מי להתחבא יותר. אני צריכה להיות מומחית, אשת שיווק, מנהלת עסק (זעיר- זעיר) ולעסוק בגבייה מול הלקוחות.

ומה יקרה אם אני לא אצליח?
אני אחפש מבוגר אחראי? אומר שיש לי חום?

אם גם אתם עברתם מסלול דומה,  דברו אלי, כתבו לי. מתה לדעת איך התגברתם....

נ.ב, הוא קיבל מאה במבחן.

הפוסט הזה מבקש, זועק, מתחנן למתכון עתיר שוקולד


עוגת דוקולד בציפוי גאנש שוקולד מריר

חומרים לשכבת שוקולד לבן:

120 מל' שמנת מתוקה

180 גר' שוקולד לבן

5 גר' ג'לטין מומס ב- 30 מל' מים

300 מל' שמנת מתוקה מוקפצת
הוראות הכנה:

מרתיחים 120 מל' שמנת מתוקה וממיסים בתוכה את השוקולד הלבן. מחממים את הג'לטין המומס 10 שניות במיקרוגל, ושופכים אל תערובת השוקולד ומערבבים. מצננים מעט. מקפלים את השמנת המוקצפת אל תוך תערובת השוקולד.
יוצקים אל תוך רינג בקוטר 22 סמ', מרופד בשקף. מיישרים בעזרת פלטה ומקפיאים.
לאחר ההקפאה מכינים את שכבת שוקולד החלב.

חומרים לשכבת שוקולד חלב:

120 מל' שמנת מתוקה

180 גר' שוקולד חלב

5 גר' ג'לטין מומס ב- 30 מל' מים

300 מל' שמנת מתוקה מוקפצת

חומרים להכנת טארט שוקולד:

ביצה

שתי כפות סוכר

קורט מלח

שתי כפות קמח

רבע כפית אבקת אפייה

כף שוקולית

מערבבים בקערה את המלח, קמח, אבקת אפייה ושוקולית. טורפים את הביצה עם הסוכר. מוסיפים את תערובת הקמח בהדרגה. משטחים צורה של עיגול על גבי נייר אפייה. אופים בחום של 160 מעלות כ- 7 דקות.
מצננים ומניחים על שכבת מוס שוקולד החלב.
מקפיאים.
לאחר ההקפאה מחלצים מהתבנית כששכבת השוקולד הלבן כלפי מעלה.

גאנש שוקולד מריר:

100 גר שוקולד מריר

100 מל' שמנת

מרתיחים את השמנת. ממיסים בתוכה את השוקולד המריר. מצננים ושופכים על גבי העוגה הקפואה. מקשטים בעדשי שוקולד, סוכריות וכל מה שבא לכם.








אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

">