דפים

יום חמישי, 17 בדצמבר 2015

חג אורות הבמה / קרם ברולה עם סוכר פירות


גיא פינס: ובתפקיד הראשי, הכוכבנית התורנית שסיימה בדיוק עכשיו את תכנית הריאליטי "שמעטה דה-לה- שמטס" וכמה השקות מוצלחות. היא תשעשע את הילדים שלכם תמורת שמונה מאות אלף שקלים בלבד. או שבע מאות. או שלא....

הכתבה הזאת שמופיעה כל שנה מחדש אצל גיא פינס, מסמלת את פתיחת עונת הפסטיגלים. מיד אחר כך אנחנו מותקפות במבול של הודעות בצורת קופונים, הנחות ושלל מבצעים.  מכבש יחסי הציבור שנמצא בכל מקום כאילו אומר: אתן תשלפו את האשראי, אנחנו כבר נתפור לכם מבצע מתאים.

גילוי נאות- הילדים שלי מעולם לא ביקשו ללכת לפסטיגל. יותר מכך, הם אפילו לא נהנו כשהלכו, ולמרות זאת, כל שנה מחדש אני מזמינה להם כרטיסים למופעי חנוכה. כי תרבות זה חשוב, ובתרבות לא חוסכים. השנה, לפני תחילת המופע, בזמן שתפסנו את מקומנו, הם התוודו בפני שהלוואי שזה היה סרט בקולנוע. ליבי נכמר, ההפרש בין בילוי בפסטיגל לבילוי בקולנוע הוא כמה מאות שקלים ומיגרנה של יומיים.

"חנוכה חנוכה
חג יפה כל כך
אור חביב מסביב
גיל לילד רך..."

היינו באחד ממופעי חנוכה. יצאנו לדרך שעה לפני הזמן, למרות שמפרידות בינינו רק עשרים דקות של נסיעה. אלו התורים בכניסה לחניון, שמצריכים הערכות מבצעית. הפחד הכי הגדול שלי הוא לאחר לחנייה.
חושבות שברגע שחניתי יכולתי להתחיל ליהנות? טעות! שם בדיוק האתגר הגדול התחיל.

איך שנכנסנו למבואת התאטרון, חיכו לנו דוכנים מאולתרים שמכרו סחורה שהסינים הקיאו. סביבונים מהבהבים ומחליפי אורות, כאלו שמתקלקלים בדרך למושב שלך באולם. בובות כעורות בשמלות תפוחות ולהקת הכלבלבים של צ'קי.

אני בטוחה שקוסם גדול כישף את הילדים בכניסה לאולם כיוון שאחרת אני לא מצליחה להבין איך הם נמשכו כמו מגנט לערימת זבל'ה הזאת. הילדים הלכו כמו זומבים, עם הידיים מושטות קדימה וריר נזל מפיותיהם הפעורים.

ענבל בסלפי טיפוסי
מסקנה: אמא שעומדת על עקרונותיה ולא קונה לילד שלה סביבון מזמר שוברת לו את הלב. מי שמחליטה לפנק, ולרכוש אחד גורמת לו עוגמת נפש כיוון שאחרי שלוש דקות הסביבון נופח את נשמתו. בכל מקרה זה ייגמר בבכי ובפרס ניחומים (חיבוק לא נחשב).

צלחנו את כל המכשולים והגענו בבטחה אל המושבים.

הידד! זמן לסלפי.

שמונים תמונות חשוכות ומטושטשות של אותה הפוזה המשעממת מלכתחילה. הפלשים באולם מזכירים מסיבת עיתונאים. כולנו חייבות להנציח את הרגע המכונן הזה ולהעלות לפייסבוק. או לקבוצת וואטסאפ משפחתית. העיקר לשתף. Sharing is caring.

כשהאורות כבו אחד הילדים צעק שיש לו פיפי. הקמתי את כולם, עם המעילים, התיקים והסביבונים המרצדים, מפריעה לכל היושבים בשורה שלנו, ובזאת שאחריה ורצנו לשירותים. זה רק נדמה שהם קרובים, אבל בפועל, לוקח נצח להגיע אליהם. כל זה בשביל שאחרי שחזרנו למקום הילדה עשתה את אותו הדבר בדיוק.

ההופעה התחילה, הדוגמנית התורנית הלהיבה את הילדים.
פתאום שמתי לב שיש רחש מוזר בקהל. מעין רעש משונה שהפריע להצגה (מזל שאין עלילה). סאונד מוזר שהיה קשה לפענח במה מדובר.

משהו כמו קחחחח, קחפט, קחפט וזה ממשיך וממשיך וממשיך.

כשאורות הבמה האירו על הקהל הבנתי מה פשר הרעש; כל ילד אחז שקית חטיפים ענקית שהסתירה חצי ממנו. הקטנטנים שלנו ישבו מרותקים, עם לחיים מלאות כמו בצק שמרים שהלך ותפח משנייה לשנייה.

סליחה, זאת הצגה או פיקניק?

לימדו אותנו שאנחנו תמיד נדפקות עם מחירים מופקעים בכל מקום ובעבור כל דבר, אז כולנו מביאות כיבוד מהבית.
כמה כיבוד? כמו בקיוסק שבכניסה. שלא יחסר.

האם הילדים רוצים להיות פה בכלל? או שאנחנו לוקחות אותם כל שנה מחדש מפחד שהם יפספסו? אבל מה בדיוק הם יפספסו?

חייבת להתוודות שלילדים שלי לא אכפת איפה יזרקו אותם, העיקר שיהיו שם ממתקים. אז אולי במקום לטרוח, פשוט נשב בבית, נאכל ונראה טלוויזיה. גם ככה הילדה השתעממה אחרי עשרים דקות ועברה לשחק בנייד שלי.

עכשיו שהילדים ספגו קצת תרבות, ושומן טרנס אפשר לישון בשקט. לפחות עד חנוכה הבא.


חג כולסטרול שמח!

קרם ברולה של לירון

מתכון זה מוקדש באהבה רבה לחברתי לירון שחשקה נפשה בקרם ברולה. מותאם לצרכים של גמולי סוכר וגלוטן במכון אברהמסון.

חומרים ל-10 מנות אישיות

כוס וחצי + כף שמנת מתוקה
1/2 כוס חלב
מקל וניל
6 כפות סוכר פירות
5 חלמונים
סוכר פירות לזרייה

אופן ההכנה

מחממים תנור ל 90 מעלות.

מניחים בסיר קטן את החלב והשמנת. חוצים את מקל הווניל לאורכו ומרוקנים את תוכנו באמצעות סכין אל תוך השמנת, מוסיפים גם את המקל ומביאים לרתיחה.

בקערה נפרדת מערבבים סוכר פירות עם חלמונים מבלי להקציפם.

מכבים את האש ויוצקים מחצית מכמות תערובת השמנת על תערובת החלמונים תוך כדי ערבוב במטרפה.

 מעבירים את תוכן הקערה חזרה לסיר ומדליקים אש נמוכה.
מבשלים ותוך כדי בישול עוברים ללא הרף על תחתית הסיר עם לקקן עד להסמכה קלה.
ניתן לראות שהקרם סמיך דיו ע"י העברת אצבע על הלקקן- אם נוצר שביל סימן שהקרם מוכן. מסננים את הקרם לכלי מזיגה ומוזגים לכלי ההגשה.


אופים בתנור עד להתייצבות כ-30 דקות.

מצננים ומקפיאים ללילה. להגשה מפזרים סוכר פירות ושורפים באמצעות ברנר.

בתאבון!

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

">