דפים

יום חמישי, 9 במרץ 2017

היא פיטרה אותי

ככה פתאום בלי רמזים מקדימים, או התרעה מכל סוג שהוא.
בלי סנטימנטים או תירוצים. בטלפון, היא זרקה לי את הכל בפנים: "מספיק. נמאס לי."

מההתחלה לא היו לנו יחסים מושלמים. היא דיברה יותר ממה שיכולתי להכיל.
הייתה זקוקה לתשומת לב כמו ילדה.

היו ימים שהייתה הולכת אחרי לכל מקום. מכניסה לי מילים לפה ומכריחה אותי לתת לה מחמאות.
רוב הזמן זרמתי איתה. למה לא לגרום לה להרגיש טוב עם עצמה? אבל עם הזמן היא כבר לא הסתפקה במחמאות שגרתיות ואילצה אותי לחשוב על סופרלטיבים מתוחכמים; אני אוהבת את דרך המחשבה שלך, הגדלת הראש לך מעוררת השראה, רואים שאת מקצוענית, קוסמת שאת.

לפיטורין יש טעם של בעיטה בבטן. זה משאיר אותך בלי אוויר, והפה שלך מקבל עווית משונה, כי יש מלא מה להגיד, אבל קשה לסדר את המחשבות בצורה הגיונית ולשלוט בכעס.

"לא ידעתי שלא טוב לך. אם תרצי נוכל לעבוד על זה." היא לא התרצתה.
הצעתי לקחת על עצמי חלק מהמטלות שלה, להתגמש במחיר לטובתה.

זה לא עזר.

היו הפרעות בטלפון. "יש הפרעות בטלפון, תנקי את הקו." אמרתי.
"את מבינה למה אני מתכוונת?"
"אוקיי. אוקיי. אני אעשה את זה. הנה זזתי הצידה, שומעת אותי יותר טוב?"
משם עברתי לתחנונים, וכשזה לא הועיל התקדמתי במהירות שיא לצרחות של מקוננת אבלה.

נגמר לה הכוח ואני נשארתי בלי מנקה.

הבטחתי לשלוח את הכלב שלי לפנסיון, להטיס את הילדים למחנה בקוטב הצפוני (בגלל שאין שם חול, אחרת הייתי בוחרת את מדבר סהרה). כלום לא שכנע אותה שהיא צריכה אותי בחיים שלה.

"תשתמשי במטליות מיקרופייבר ויהיה בסדר" היא אמרה לי וסגרה את הטלפון.

כשהיא עבדה אצלי לא הפסקתי להתלונן שהיא יותר מדברת משהיא עובדת, ועכשיו שהיא הלכה אני אבודה.


עומדת ליד דלי וערימת מטליות מיקרופייבר. תלושה. מאיפה מתחילים?

אני יודעת שאת קוראת את זה. בבקשה תחזרי. את הכי טובה שהייתה לי.

עוגת לב בראוניז עם מוס שוקולד לבן ותותים

להכנת הבראוניז:

250 גרם שוקולד מריר
200 גרם חמאה
כוס סוכר
מעט מלח
4 ביצים גדולות
4 כפות אבקת קקאו
שלושת רבעי כוס שקדים טחונים

הוראות הכנה: ממיסים על בן מארי. מוסיפים כוס סוכר מעט מלח ומערבבים. מצננים מעט ומוסיפים תוך כדאי בחישה במטרפה ארבעה ביצים אחת אחרי השנייה. מוסיפים ארבע כפות קקאו. ושלושת רבעי כוס שקדים טחונים לתערובת. יוצקים לתוך רינג בצורת לב המונח על גבי נייר אפייה. על הרינג להיות משומן היטב. אופים במשך כחצי שעה עד שהבראוני יציב ומעט רך באמצע. מצננים ומחלצים מהרינג.
מניחים רינג על צלחת חדשה. מרפדים בשקף. מניחים באמצע את הבראוני.

חומרים לשכבת שוקולד לבן:

120 מל' שמנת מתוקה
170 גר' שוקולד לבן
5 גרם ג'לטין מומס ב- 30 מל' מים
300 מל' שמנת מתוקה מוקצפת
הוראות הכנה: מרתיחים 120 מל' שמנת מתוקה וממיסים בתוכה את השוקולד הלבן. מחממים את הג'לטין המומס 10 שניות במיקרוגל, ושופכים אל תערובת השוקולד ומערבבים. מצננים מעט.  יוצקים מעל הבאוני ומקפיאים.

גאנש שוקולד מריר

100 גר' שוקולד מריר
100 מל' שמנת

הוראות הכנה: ממיסים בבן מארי ויוצקים במסננת על גבי המוס שוקולד הקפוא. מוסיפים מעל תותים חתוכים בצורות שונות.

בתאבון!



אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

">